Wednesday, November 19, 2008

LAPORAN BERTULIS


Setelah tamatnya paper terakhir iaitu Pengajian Qiraat, barulah terasa lega dan bolehlah memberi tumpuan sepenuhnya terhadap proses pembikinan blog dan laporan bertulis laporan ilmiah. Berakhirnya sebuah peperiksaan adalah saat yang paling gembira untuk dinantikan. Barulah aku dapat rasakan betapa nikmatnya dalam menuntut ilmu. Ilmu yang telah dipelajari akan ku aplikasikan dalam kehidupan seharian untuk membina hari2 yang lebih bermakna. Lega rasanya hati ini bila peperiksaan aku yang berlansung selama 2 jam bermula pukul 8.30 pagi sehinggalah 10.30 pagi berakhir! Aku rasa bebas yang teramat sangat dan jarang sekali aku dapat menikmati saat saat dimana aku tidak perlu risau dan bekerja keras lagi.hehe... Untuk pengetahuan kalian, peperiksaan tadi adalah peperiksaan terakhir untuk semester ini.. Sedar atau tidak, sudah genap 3tahun setengah aku belajar, bertungkus lumus membuat assignment dan sebagainya... Tepat jam 10.30 tadi, berakhirlah segala galanya... Sudah mesti aku akan merindui saat2 manis pergi ke kelas bersama rakan rakan...Bercakap mengenai peperiksaan, memang ramai yang tidak suka! Yelah, peperiksaan banyak menduga sejauh mana kemampuan kita memahami subjek yang telah kita pelajari.. Macam aku, bukan aku tak suka peperiksaan, cuma yang aku tak tahan ialah jari jemari aku nie macam dah nak tercabut menulis diatas kertas jawapan.... Dengan had masa yang memang menduga kecekalan kita (2 jam) dan banyak soalan yang nak kene jawab (especially essay question)... memang kita akan rasa tertekan... Aku kadang2 pasrah dengan apa yang bakal aku terima selepas itu... Jika ada rezeki, dapatlah aku keputusan yang cemerlang.... Kalau tidak, sekadar lulus ajelah...Jauh disudut hati aku, aku memang mensasarkan keputusan cemerlang bila menduduki ape2 peperiksaan.. be the first..Alhamdulillah, aku lega kerana tadi, semuanya sudah selesai... Rasa seperti balak yang ade atas kepala telah dilepaskan.... Ringan seringan ringannya kepala otak aku skarang...Legaaaaa........................pasni wat laporan bertulis ilmiah plakk..

No comments: